درد قفسه سینه و مشکلات گوارشی

درد قفسه سینه و مشکلات گوارشی گاهی ممکن است بهم مربوط شوند. مجاورت با دستگاه گوارش ، قفسه سینه و شکم به این معنی است که به دلایل مختلف دستگاه گوارش ممکن است ناراحتی قفسه سینه رخ دهد و معمولاً برای تعیین علت دقیق معاینات ویژه ای لازم است.

درد قفسه سینه و مشکلات گوارشی
درد قفسه سینه و مشکلات گوارشی

رفلکس معده (GERD):

رفلاکس معده هنگامی اتفاق می افتد که دریچه ای دایره ای به نام اسفنکتر تحتانی مری (LES) پس از گذراندن وعده غذایی کاملاً بسته نشود و باعث شود محتوای معده به داخل گلو و دهان برگردد. این باعث سوزش و درد از شکم تا سینه و گلو می شود.

دلایل رفلکس معده:
غذاهای سنگین 
سیگار کشیدن
خوابیدن به پشت پس از خوردن غذا
نوشیدن نوشیدنی های گازدار
بارداری
مصرف داروهای آرامبخش
برای درمان ، مهمترین چیز تغییر شیوه زندگی و نوع تغذیه ، استفاده از داروهای خنثی کننده اسید معده و جراحی از جمله درمان های ریفلاکس معده است.

 

ورم معده:
ورم معده یا گاستریت زمانی اتفاق می افتد که غشا and و دیواره داخلی معده توسط عفونت ها و باکتری های بیماری زا آسیب دیده و معده در غشای مخاطی کمی ملتهب یا آلوده شود. درد حاد قفسه سینه یکی از علائم ورم معده است. برای درمان این بیماری توصیه می شود از مصرف غذاهایی که اسید معده را تحریک می کنند و ورم معده ایجاد می کنند خودداری کنید ، پرهیز از استرس و آرام غذا خوردن در روند بهبود بیماری بسیار م effectiveثر است. برای درمان این بیماری داروهایی تجویز می کنند که اسید معده و ضد باکتری را کاهش می دهند.

التهاب پانکراس (پانکراتیت):
بزرگ شدن و التهاب پانکراس ، واقع در پشت معده و در قسمت فوقانی شکم ، پانکراتیت نامیده می شود. پانکراتیت مزمن در اثر حملات مکرر پانکراتیت حاد ایجاد می شود که در آن پانکراس به تدریج توانایی تولید آنزیم های گوارشی را از دست می دهد. پانکراتیت ، به ویژه شکل مزمن آن ، باعث درد طولانی مدت در قسمت فوقانی شکم و پایین قفسه سینه می شود. از عوامل ایجاد کننده پانکراتیت می توان به سنگ صفرا ، مصرف الکل ، ترشح تریپسین در لوزالمعده ، عفونت های ویروسی و آسیب به لوزالمعده اشاره کرد. مسکن ها ، آنتی بیوتیک ها ، آنزیم های گوارشی و مهار کننده های اسید معده برای درمان تجویز می شوند ، این امر به علت پانکراتیت بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *