درد قفسه سینه

درد قفسه سینه

درد قفسه سینه

درد قفسه سینه
درد قفسه سینه

یافتن علت درد در قفسه سینه شما می‌تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر هرگز علائم قبلی نداشته‌اید. حتی پزشکان تصمیم‌گیری سختی در مورد اینکه آیا درد، علامت یک حمله قلبی است یا موردی با اهمیت کمتر مانند سوء هاضمه است را دارند.

اگر بیش از چند دقیقه درد غیر قابل توضیح قفسه سینه تجربه کردید، به جای اینکه خودتان دنبال تشخیص علت باشید، سریعاً به دنبال کمک پزشکی باشید.

این امر، دومین علت مراجعه به اورژانس در ایالات متحده آمریکا است. در سراسر جهان، درد قفسه سینه ۲۰ تا ۴۰ درصد از جمعیت عمومی را تحت تأثیر قرار می دهد. در این مقاله با بسیاری از علل احتمالی درد قفسه سینه و سایر علائم ایجاد شده، آشنا می شوید.

علائم درد جناغ سینه مربوط به قلب

درد جناغ می تواند در شکل های مختلف ظاهر شده و این موضوع به عامل بروز آن بستگی دارد. گاهی اوقات علت بروز درد ربطی به قلب شما ندارد. با این حال بدون معاینه پزشک نمی توان در این زمینه مطمئن بود.

با این که این درد معمولا مرتبط با بیماری قلبی است؛ اما مکن است ناشیاز عوامل فیزیکی نیز باشد. بسیاری از افرادی که مشکل قلبی دارند می گویند حس ناآرامی و ناراحتی خاصی را تجربه می کنند و نمی توان به آن یک درد گفت.

در حالت عمومی، درد جناغ سینه مرتبط با حمله قلبی و یا دیگر مشکلات قلب ممکن است همراه با علائم خاصی باشد مانند:

_حس فشار

_سنگینی

_سوزش یا

_سفتی در سینه

_تنگی نفس

_عرق سرد

_سرگیجه یا ضعف

_حالت تهوع یا استفراغ

_درد قفسه سینه هنگام نفس عمیق کشیدن

علائم درد غیر قلبی

این که بخواهیم تفاوت بین درد جناغ مرتبط با مشکلات قلبی را از دیگر انواع آن تشخیص دهیم کار سختی است. با این حال، درد اگر مرتبط با قلب فرد نباشد معمولا علائم و ویژگی های لیست زیر را دارد:

_طعم ترش یا حسی این که غذا دوباره وارد دهان می شود.

_مشکل در بلع

_دردی که هنگام تغییر موقعیت بدن بهتر یا بدتر می شود.

_دردی که هنگام تنفس عمیق یا سرفه، شدید می شود.

_حساسیت و درد زمانی که به قفسه سینه خود فشار وارد می کنید.

_دردی که ساعت ها بطور مداوم وجود دارد.

چرا افراد مبتلا به کرونا ممکن است دچار درد قفسه سینه شوند؟

 از علائم نادر کووید ۱۹ ممکن است این درد باشد. بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی، اگر کرونا داشته باشید، شما در قفسه سینه ی خود حس تنگ شدن و سفتی دارید و یا احساس می کنید که انگار نمی توانید به راحتی نفس عمیق بکشید.

تنگی قفسه سینه و تنگی نفس سومین علامت کرونا ویروس (COVID-19) و یکی از علت های جدی کرونا است که خود به خود و بدون سرفه اتفاق می افتد (تب، خستگی و سرفه خشک از شایع ترین علائم بیماری کرونا هستند). گاهی شدت سرفه ها در بیماران کرونایی به حدی زیاد است که سبب فشار بر روی عضلات و دنده های قفسه سینه می شود.

علاوه بر این، ملتهب بودن ریه ها نیز به تنهایی برای ایجاد درد کافی ست! اگر دچار درد قفسه سینه هستید که با تب، از دست دادن بو و سرفه همراه است، ممکن است که کرونا باشد. به طور متوسط ۵ تا ۶ روز طول می کشد تا علائم کرونا (symptom of COVID-19) در فرد آلوده، خود را نشان دهد اما ممکن است این حالت تا ۱۴ روز نیز زمان ببرد. 

بنابراین گرچه این درد به تنهایی در فهرست نشانه های کرونا وجود ندارد، اما به عنوان یک علامت جدی بیماری کرونا همراه با دشواری در تنفس، تنگی نفس، درد یا فشار سینه و ….ذکر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *