فواید عجیب تنفس عمیق

فواید عجیب تنفس عمیق

فواید عجیب تنفس عمیق: تنفس مهم‌ترین چیز برای هر جانداری است چون هیچ موجودی نمی‌تواند بدون نفس کشیدن حتی چند دقیقه زنده باشد. نفس کشیدن چیزی فراتر از به داخل کشیدن اکسیژن و خارج کردن دی اکسید کربن است.

فواید عجیب تنفس عمیق
فواید عجیب تنفس عمیق

تنفس انواع و الگوهای مختلفی دارد و یکی از شناخته شده ترین انواع تنفس تنفس دیافراگم یا تنفس عمیق است.

در حقیقت ، استنشاق عمیق هوای سالم و دفع هوای ناسالم به طور کامل ، تنفس عمیق نامیده می شود. همه می توانند تنفس عمیق ، در هر زمان و هر مکان را تمرین کنند. در تنفس عمیق ، از ظرفیت کامل ریه ها استفاده می شود.

بهتر است این کار را چندین بار در طول روز یا هر زمان که احساس خستگی ، استرس یا افسردگی می کنید تکرار کنید. تنفس عمیق منجر به دفع سموم و حتی سلامت دستگاه گوارش می شود.

بهتر است افراد هر روز 5 تا 10 دقیقه با تمرکز لازم و حضور ذهن خود را صرف نفس های عمیق کنند تا فواید آن را درک کنند. در هنگام تنفس عمیق ، تغییراتی در بدن فرد ایجاد می شود. این تغییرات شامل موارد زیر است: دیافراگم منقبض و صاف می شود و باعث افزایش حجم قفسه سینه می شود. با انقباض عضلات بین دنده ای ، دنده ها به جلو و بالا می روند و جناغ جلو می رود.

با این تغییراتی که در بدن رخ می دهد ، هوا وارد ریه ها می شود که به آن هوای روان گفته می شود.

اگر فردی در موقعیتی قرار دارد که نفس عمیق تری بکشد ، علاوه بر تغییرات گفته شده در بدن ، عضلات ناحیه گردن نیز عمل می کنند.
تنفس عمیق می تواند فواید زیادی برای سلامتی به خصوص در درمان یائسگی در زنان داشته باشد. افرادی که همیشه علائم یائسگی را تجربه می کنند باید به طور منظم تنفس عمیق را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *