پارگی تاندون عضله سینه ای

پارگی تاندون عضله سینه ای چیست

پارگی تاندون عضله سینه ای: یک عضله قوی در قسمت جلوی قفسه سینه وجود دارد به نام عضله بزرگ سینه ، که وظیفه نزدیک کردن بازو به تنه و چرخش به داخل را دارد. عضله پکتورالیس ماژور از ناحیه قفسه سینه به ترقوه و جناغ متصل می شود و از طریق تاندون خود در قسمت خارج استخوان بازو به بالای استخوان بازو متصل می شود.

پارگی تاندون عضله سینه ای
پارگی تاندون عضله سینه ای

 

آسیب های عضلانی بزرگ پکتورالیس معمولاً به دلیل اعمال نیروهای کششی قوی به عضله در هنگام انقباض آن است. رایج ترین مکانیسم فشار قفسه سینه است.

در حین فشار قفسه سینه ، عضله سینه بزرگ تحت فشارهای کششی شدیدی از وزن قرار می گیرد که می تواند باعث پارگی تاندون شود. ورزش های دیگر مانند کشتی ، راگبی ، اسکی ، هاکی و چتربازی نیز می تواند باعث پارگی این عضله شود.

این آسیب ها در مردان حدود 40-20 ساله رخ می دهد. پارگی تاندون پکتورالیس باعث تغییر شکل قسمت خارجی عضله و خونریزی زیر جلدی شده است.

آسیب به یک تاندون بزرگ پکتورالیس می تواند به دلیل کشیدگی عضله یا پارگی رشته های عضلانی یا تاندون آن ناقص یا کامل باشد. مهمترین علامت این آسیب ها درد در عضلات جلوی سینه و شانه ها و بالای بازو است.

درد در حین حرکت دست افزایش می یابد و ممکن است همراه با تورم یا کبودی در محل سیب باشد. چرخاندن بازو به صورت داخلی یا دور کردن آن از بدن می تواند شدت درد را افزایش دهد. تشخیص قطعی این ضایعات با کمک MRI امکان پذیر است.

درمان کشش و پارگی ناقص این عضله با یک دوره بی حرکتی شانه و سپس شروع تمرینات کششی و تقویت کننده است. در پارگی کامل ، درمان با جراحی با اتصال مجدد تاندون عضله به استخوان بازو انجام می شود. گاهی اوقات ، به ویژه در موارد مزمن ، ترمیم تاندون پاره شده نیاز به استفاده از پیوند یا پیوند دارد.

در افراد مسن که فعالیت بدنی زیادی ندارند ، اشک کامل نیز می تواند بدون جراحی درمان شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *