اهمیت تنفس در ورزش

تنفس صحیح در ورزش ضروری است. در ورزش های هوازی مانند دویدن یا شنا ، اهمیت تنفس در ورزش را تضمین می کند که عضلات در حال کار اکسیژن مورد نیاز برای تأمین انرژی انقباض را دریافت می کنند.

اهمیت تنفس در ورزش
اهمیت تنفس در ورزش

تنفس مناسب برای ورزشهای بی هوازی مانند وزنه برداری ، یوگا ، تای چی و پیلاتس مهم است. بیشتر افرادی که تمرینات قدرتی انجام می دهند هنگام ورزش توجهی به تنفس ندارند. به عنوان مثال ، گاهی اوقات ورزشکاران هنگام وزنه برداری در بدن سازی نفس خود را حفظ می کنند که این کار درستی نیست.

تنفس چگونه انجام می شود

سلول های قرمز خون منتقل می شوند و دی اکسید کربن از خون به ریه ها منتقل می شود. خون غنی از اکسیژن به قلب می رود و سپس به کل بدن ارسال می شود تا اکسیژن مورد نیاز ترجمه های مختلف بدن را تأمین کند. دی اکسید کربن در هوای بازدم دفع می شود.

تنفس طبیعی
مرکز تنفسی مغز انسان با ارسال پیام هایی به عضلات تنفسی ، به آنها دستور می دهد که چه زمانی نفس بکشند. این کار غیر ارادی است و به صورت خودکار انجام می شود. هنگام ورزش ، مغز شما افزایش دی اکسید کربن و اسید لاکتیک (متابولیت های ناشی از انقباض عضله) در خون را تشخیص می دهد و به عضلات تنفسی دستور می دهد تا عمق و سرعت تنفس را افزایش دهند تا بدن بتواند تمام دی اکسید کربن اضافی و نیاز بیشتر می شود اکسیژن بدن را تأمین کنید.

اگر به درستی نفس نکشید ، کمبود اکسیژن در عضلات باعث می شود مواد زائد حاصل از فعالیت عضلات در بدن جمع شده و اثرات مضر مانند خستگی ، سردرد و سرگیجه داشته باشد.

سرعت تنفس و شدت ورزش
انجمن ورزش آمریكا اعلام كرده است كه می توانید شدت ورزش را با توجه به نفس كشیده شده تعیین كنید.

برای ورزش با شدت متوسط ​​مانند پیاده روی ، باید نفس بکشید به گونه ای که به شما امکان صحبت دهد.

در ورزش های سنگین مانند دویدن سریعتر نفس می کشید اما همچنان باید بتوانید جملات کوتاه را بگویید. ورزشکاران حرفه ای که با حداکثر قدرت و نزدیک به حداکثر ضربان قلب ممکن تمرین می کنند ، معمولاً در حین ورزش نمی توانند بیش از یک یا دو کلمه صحبت کنند ، زیرا تنفس سخت و سریع دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *