بیماری متاستاتیک ریه و حذف آن

بیماری متاستاتیک ریه و حذف آن

بیماری متاستاتیک ریه و حذف آن اغلب به طور تصادفی در مراحل اولیه آزمایش سرطان در مناطق دیگر بدن کشف می شوند. سرفه در این بیماری می تواند همراه با آسیب و درد بند ناف باشد. متاستازهای محیطی نیز می توانند باعث پنوموتوراکس شوند.

بیماری متاستاتیک ریه و حذف آن
بیماری متاستاتیک ریه و حذف آن

برای حذف متاستاز ، شما باید:

1. متاستازها را می توان از بین برد.
2. تست استرس قلبی برای نشان دادن وضعیت سلامتی بیمار.
3. عملیات از نظر فنی امکان پذیر است.
4. تومور اولیه تحت کنترل است.
بیماری متاستاتیک ریه
1. متاستاز را نمی توان به طور کامل از بین برد.
2. زمان بین درمان تومور اولیه و ظهور متاستاز کوتاه است.
3. تعداد زیادی متاستاز.
4. آسیب به غدد لنفاوی.
5. بافت شناسی متاستازها.

گره در یک بیمار سرطانی در 75٪ موارد بدخیم است. اندازه گره نیز مهم است. اگر فرد مبتلا به سرطان خارج از بدن تنها یک ریه در ریه ها داشته باشد ، خطر نئوپلاسم بدخیم بیشتر است ، گره بزرگتر است. اگر گره بزرگتر از 3 سانتی متر باشد ، سرطان اولیه ریه شایعتر است.

با این حال ، آخرین راه گرفتن نتیجه یک نمونه از آسیب ها است. به تأخیر انداختن 6 تا 8 هفته برای سی تی اسکن قفسه سینه برای بررسی روند طبیعی بیمار منطقی است. اگر متاستازهای سریعی در خارج از ریه ها مشاهده کنید ، جراحی غیرضروری پستان از بین می رود.

توموگرافی انتشار پوزیترون: این اسکن ، مانند توموگرافی کامپیوتری ، حساسیت بسیار کمی برای ضایعات با قطر کمتر از 1 سانتی متر دارد. مزیت بزرگ این اسکن این است که در خارج از قفسه سینه متاستاز می کند و بنابراین جراحی غیرضروری پستان را از بین می برد. استثنا s سارکومای دردناک خفیف است که معمولاً به قسمت خارج قفسه سینه گسترش نمی یابد. با این وجود تمام ضایعات PET مثبت در خارج از قفسه سینه نیز باید دقیقاً کنترل شود تا از سرطانی بودن آنها اطمینان حاصل شود.
افیوژن پلور بدون علامت نیازی به درمان ندارد. برخی از تومورها مانند سرطان پستان ، سرطان تخمدان یا لنفوم را می توان با سرطان اولیه درمان کرد. اگر افیوژن باعث تنگی نفس شود و به درمان پاسخ ندهد ، باید مراقبت تسکینی داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *