درد ناشی از کرونا بر قفسه سینه

تفاوت درد فیزیکی و ذهنی در قفسه سینه

درد قفسه سینه

این علایم همیشه علامت یک بیماری قلبی یا سکته قلبی نیست. گاهی حمله عصبی نیز می تواند دردی شبیه به درد قلبی را ایجاد کند. با این حال اگر  سنگینی قفسه سینه با علائمی مانند تب، سرفه و بی حالی همراه شود، می تواند نشان دهنده ی کرونا باشد. در این مقاله در مورد درد ناشی از کرونا بر قفسه سینه  می پردازیم.

درد ناشی از کرونا بر قفسه سینه
درد ناشی از کرونا بر قفسه سینه

درد ناشی از اضطراب

در شرایط فعلی درد یا گرفتگی قفسه سینه می تواند ناشی از اضطراب باشد چرا که شیوع ویروس کرونا در همه ی جنبه های زندگی، سبب افزایش استرس های روزانه و درگیری های روحی روانی در افراد شده است.

با این حال درد قفسه سینه می تواند در نتیجه ی موضوعات غیر قلبی و یا کرونا مانند رفلاکس معده، نفخ، مشکل عضلانی یا استخوانی در جناغ سینه نیز رخ دهد. حتی هنگامی که شما دچار وحشت می شوید، نیز درد قلبی را ممکن است تجربه کنید.

وقتی فردی مضطرب است، خونرسانی به قسمت های مختلف بدن او، کاهش پیدا می کند؛ زیرا بدن در حالت مقابله و یا پاسخگویی به حمله عصبی قرار می گیرد و خون بیشتری را به سمت عضلات بدن هدایت می کند؛ در نتیجه خون کمتری به عضله قلب می رسد. همچنین افرادی که دچار اضطراب شدید هستند، علاوه بر تپش قلب بالا، اغلب دچار مشکلاتی در نفس کشیدن خواهند شد که می تواند سبب سرگیجه و یا گرفتگی عضلات قفسه سینه شود.

احساس درد در قفسه سینه به شکل های مختلفی از شدید تا خفیف ظاهر می شود. گاهی درد قفسه سینه مانند احساس فشار یا سوزش قفسه سینه است. در موارد خاص، درد ممکن است به گردن، فک و یک یا دو بازو انتشار پیدا کند. درد قفسه سینه می تواند موجب بروز علائم بسیاری شود، اما اغلب علت آن مربوط به قلب نیست.

ویروس کرونا به شیوع مرگبار خود همچنان ادامه می دهد و مردم همواره در پی فراگیری بیشتر در مورد علائم این بیماری و ابتلا به این ویروس هستند. صدها هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده اند و رفته رفته متخصصان به اطلاعات بیشتری در مورد علائم ابتلا به این ویروس می رسند. 

آیا درد قفسه سینه از علائم ویروس کرونا است؟

طبق گفته های سازمان های جهانی بهداشت اگر به ویروس کرونا مبتلا شده باشید، ممکن است در قفسه سینه ی خود احساس گرفتگی کنید و یا احساس کنید که انگار نمی توانید به قدر کافی، عمیق نفس بکشید.

گرفتگی قفسه سینه و تنگی نفس سومین علامت ابتلا به ویروس کرونا و بسیار جدی است، و ممکن است حتی با سرفه نیز همراه نباشد. با این حال، شایع ترین علائم ابتلا به ویروس کرونا، تب، خستگی و سرفه خشک است.

اگر فقط درد قفسه سینه داشته باشم، باید چه کار کنم؟

برای محافظت از دیگران در برابر ابتلا به ویروس کرونا و انتشار آن به دیگران، به مکان هایی مانند کلینیک های عمومی، داروخانه ها و یا بیمارستان ها مراجعه نکنید.

 اگر درد ناگهانی در قفسه سینه ی خود احساس کردید که به بازوها، کمر، گردن یا فک شما منتشر می شود، و یا حسی مانند گرفتگی و سنگینی در قفسه سینه ی خود داشتید، حتما با اورژانس و فوریت های پزشکی تماس بگیرید و درخواست کمک کنید.

 اگر احساس درد در قفسه سینه با تنگی نفس، تعریق و حالت تهوع همراه بود و بیش از ۱۵ دقیقه طول کشید، فورا با اورژانس تماس بگیرید. درد قفسه سینه می تواند نشانه سایر شرایط خطرناک و حاد برای سلامتی مانند حمله قلبی باشد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *