برونشیت و عفونت‌ قفسه سینه

برونشیت و عفونت‌ قفسه سینه

برونشیت چیست؟

برونشیت و عفونت‌ قفسه سینه نوعی بیماری عفونی است که دستگاه تنفسی مانند ریه ها را درگیر کرده و سبب عفونت ریه ها می شود.نوعی بیماری عفونی است که دستگاه تنفسی مانند ریه ها را درگیر می کند. این بیماری همچنین باعث تحریک تنفسی و التهاب می شود. علامت اصلی برونشیت سرفه است که ممکن است باعث ایجاد زرد یا خاکستری مخاط (بلغم) شود. برونشیت همچنین می تواند باعث گلودرد خفیف و مزمن گلو و خس خس سینه شود.

برونشیت و عفونت‌ قفسه سینه
برونشیت و عفونت‌ قفسه سین

اگر چندین هفته سرماخوردگی یا آنفولانزا دارید ، اگر خوش شانس باشید ، درمان صحیح را انجام دهید و پس از آن به حالت عادی برمی گردید. اما گاهی اوقات ممکن است بیماری های حاد رخ دهد و باعث بیماری هایی مانند برونشیت شود.
وقتی دستگاه تنفسی که هوا را به ریه ها منتقل می کند ، آلوده و متورم شود ، سرفه و مخاط ناراحت کننده تری خواهید داشت. برونشیت همچنین از طرق دیگری خود را نشان می دهد در واقع دو نوع وجود دارد از جمله خفیف و مزمن.

چه عواملی باعث برونشیت می شود؟

بیشتر ویروس های مشابهی که باعث سرماخوردگی یا آنفولانزا می شوند ؛ همچنین می توانند باعث برونشیت شوند. گاهی ممکن است باکتری درگیر شود. اما در هر دو مورد باکتری و ویروس ، بدن وارد حالت رقابت خواهد شد.در این روند ، مجاری تنفسی ، ریه ها و ریه ها متورم شده و مخاط تولید می کنند.

روش های درمانی برونشیت و عفونت‌ قفسه سینه

برونشیت معمولاً طی چند هفته از بین می رود. اگر برونشیت شما ناشی از باکتری باشد (بندرت) ، ممکن است پزشک برای بهبود کامل شما آنتی بیوتیک تجویز کند.
اگر آسم ، آلرژی یا سرفه شدید دارید ، ممکن است شما را به استفاده از اسکنر توصیه کند. اسکنر می تواند به شما کمک کند مجاری تنفسی را باز کنید و تنفس را راحت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *