علت مهم و کشنده درد سینه

علت مهم و کشنده درد سینه

علت مهم و کشنده درد سینه چیست؟

درد قفسه سینه دلیل اصلی مراجعه به اورژانس است. علت مهم و کشنده درد سینه به دلیل شیوع فزاینده بیماری های قلبی عروقی و همچنین کمتر از یک سوم بیماران با درد حاد قفسه سینه است،

به دلیل تشخیص های مهم و جدی. تهدیدکننده زندگی مانند سندرم حاد کرونر (سکته قلبی یا سکته قلبی) ، آمبولی ریوی (ترومبوس شریان ریوی معادل سکته ریوی) ، تشریح آئورت (پارگی ناگهانی شریان اصلی بدن) ، پنوموتوراکس خود به خود (پارگی آلوئول) ریه و تجمع هوا در خارج از ریه ها) و پریکاردیت یا انسداد (تجمع مایعات در اطراف قلب و نارسایی قلب) به دلیل مرگ همه تشخیص های فوق به دلیل یک چالش تشخیصی و به دلیل نیاز به درمان فوری و اورژانسی در هر مرکز اولیه ، چالش درمانی برای همه بیماران و پزشکان کمتر درگیر بدتر شدن عمر بیماری شده است.

علت مهم و کشنده درد سینه
علت مهم و کشنده درد سینه

 درد سینه ناشی از سکته قلبی:

درد سکته قلبی ممکن است از آمبولی ریوی (ترومبوس ریوی معادل سکته ریوی) ، کالبد شکافی آئورت (پارگی ناگهانی شریان اصلی) ، پنوموتوراکس خود به خود (پارگی کیسه های هوای ریوی و تجمع هوا در خارج از ریه ها) و پریکاردیت (مایع) تقلید کند. تجمع) در اطراف قلب و غرق شدن قلب) ، درد دستگاه گوارش ، به ویژه اسپاسم مری منتشر یا درد عضلات و استخوان.

درد پریکاردیت حاد غالباً جنبه پلورال دارد و با حرکات تنفسی و سرفه همراه است. این غالباً به شانه ، ذوزنقه و گردن گسترش می یابد. درد ایسکمیک هرگز به لبه ذوزنقه گسترش نمی یابد (ویژگی درد پریکاردیت). درد پلور معمولاً تیز و چاقو مانند است و هر دوره به طور دوره ای افزایش می یابد.

درد آمبولی(انسدادی) ریه اغلب در قسمت لترال قفسه سینه ایجاد شده، پلورتیک بوده و ممکن است با هموپتزی همراه باشد.

درد سینه ناشی از انسداد ریه:

درد ایجاد شده به وسیله دایسکشن حاد آئورت معمولا در مرکز قفسه سینه لوکالیزه بوده، بسیار شدید است و به صورت احساس شکاف یا جرخوردگی بیان می‌شود، که در مدت کوتاهی بعد از شروع به پیک می‌رسد. این درد برای ساعاتی زیادی باقی می‌ماند، و اغلب به پشت یا اندام‌های تحتانی انتشار دارد. معمولا یک یا چند نبض شریانی اصلی لمس نمی‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *