نشانه های ابتلا به عفونت ریه

نشانه های ابتلا به عفونت ریه

عفونت های ریوی گاهی اوقات ممکن است توسط ویروس ها ، باکتری ها و قارچ ها ایجاد شود. سرفه و التهاب نشانه های ابتلا به عفونت ریه است. ذات الریه ، که کیسه های هوای کوچک ریه را تحت تأثیر قرار می دهد ، به احتمال زیاد توسط باکتری های عفونی ایجاد می شود ، اما همچنین می تواند توسط ویروس ها ایجاد شود. افراد آلوده که عطسه می کنند ، سرفه می کنند و نفس می کشند به باکتری و ویروس آلوده می شوند.


چگونه عفونت های ریوی رخ می دهد؟

وقتی برونش های بزرگی که هوا را به داخل و خارج از ریه ها حمل می کنند ، ریه ها را آلوده کنند ، به آن برونشیت می گویند. علت برونشیت ویروس بیشتر از باکتری است.
ویروس همچنین می تواند به ریه ها و سیستم تنفسی منتقل شود. عفونت های ریوی مانند ذات الریه معمولاً خفیف است ، اما به خصوص برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند یا بیماری های مزمن مانند بیماری انسداد ریوی مزمن (COPD) دارند ، می توانند خطرناک باشند.

علائم ذات الریه

علائم عفونت های ریوی از خفیف تا شدید است. شکل ظاهری و شدت علائم به عوامل مختلفی از جمله سن ، سلامت عمومی و اینکه بیماری توسط ویروس ، باکتری یا قارچ ایجاد می شود بستگی دارد. نشانه های ابتلا به عفونت ریه ممکن است شبیه سرماخوردگی یا آنفولانزا باشد ، اما علائم طولانی تر است.
در مورد عفونت های ریوی ، رایج ترین علائمی که می توانید انتظار داشته باشید عبارتند از:

1. سرفه با مخاط ضخیم
سرفه به بدن کمک می کند تا مخاط ناشی از التهاب مجاری هوایی و ریه ها پاک شود. همچنین ، این مخاط ممکن است حاوی خون باشد.
اگر به برونشیت یا ذات الریه مبتلا هستید ، ممکن است سرفه شدید داشته باشید و تغییر رنگ دهید. شامل می شود:
یک سرفه شفاف ، سفید ، سبز یا خاکستری زرد می تواند هفته ها ادامه یابد ، حتی پس از بهبود علائم.

2. درد شدید و سوزاننده در سینه
درد قفسه سینه ناشی از عفونت ریه اغلب به عنوان درد شدید یا سوزش معده توصیف می شود. سرفه و تنفس عمیق درد قفسه سینه را تشدید می کند. ممکن است از وسط بدن تا پشت درد شدید داشته باشید.
اگر تب بیش از 9/38 درجه سانتیگراد باشد یا بیش از 3 روز ادامه داشته باشد ، باید به پزشک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *