برونشیت و عفونت‌های تهدید‌کننده ریه

برونشیت و عفونت‌های تهدید‌کننده ریه

برونشیت چیست؟

برونشیت و عفونت‌های تهدید‌کننده ریه و قفسه سینه یک بیماری عفونی است که ریه ها و سایر سیستم های تنفسی را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث عفونت های ریوی می شود. همچنین می تواند باعث تحریک تنفسی و التهاب شود. علائم اصلی برونشیت سرفه ای است که ممکن است باعث ایجاد زرد یا خاکستری مخاط (بلغم) شود. برونشیت همچنین می تواند باعث گلودرد خفیف و مزمن گلو و خس خس شود.

برونشیت و عفونت‌های تهدید‌کننده ریه
برونشیت و عفونت‌های تهدید‌کننده ریه

برونشیت و عفونت های تهدید کننده زندگی ریه ها و قفسه سینه

اگر چندین هفته سرماخوردگی یا آنفولانزا دارید ، اگر خوش شانس باشید ، درمان مناسب را انجام دهید و سپس به حالت طبیعی خود برگردید. اما گاهی اوقات بیماری های حاد می توانند رخ دهند و باعث بیماری هایی مانند برونشیت شوند.
وقتی راه های هوایی که هوا را به ریه ها منتقل می کنند آلوده و متورم شوند ، سرفه و مخاط ناراحت کننده تری خواهید داشت. برونشیت از راه های دیگری نیز رخ می دهد. در واقع دو نوع وجود دارد ، از جمله خفیف و مزمن.

چه عواملی باعث برونشیت می شود؟

بیشتر ویروسهای مشابه که باعث سرماخوردگی یا آنفولانزا می شوند. آنها همچنین می توانند باعث برونشیت شوند. گاهی اوقات باکتری ها درگیر می شوند. اما بین باکتری ها و ویروس ها ، بدن انسان وارد یک رقابت می شود. در این روند ، راه های هوایی ، ریه ها و ریه ها متورم شده و مخاط تولید می کنند.

درمان برونشیت و عفونت های قفسه سینه

برونشیت معمولاً طی چند هفته برطرف می شود. اگر برونشیت شما ناشی از باکتری باشد (بندرت) ، پزشک ممکن است آنتی بیوتیک تجویز کند تا بتوانید به طور کامل بهبود یابید.
اگر از آسم ، آلرژی یا سرفه شدید رنج می برید ، توصیه می شود از اسکنر استفاده کنید. یک اسکنر به شما کمک می کند راه های هوایی خود را باز کرده و تنفس را راحت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *